Lo, Lola, Lolita
Το δεύτερο πράγμα που σε εντυπωσιάζει στο βιβλίο «Lolita» του Vladimir Nabokov είναι η πανέξυπνη χρήση της γλώσσας. Και ιδίως αν αναλογιστείς ότι είναι γραμμένο στα αγγλικά από κάποιον Ρώσο.
Επίσης, τα κοριτσάκια αυτής της ηλικίας έχουν μια αθωότητα που μια μεσήλικη γυναίκα έχει εδώ και καιρό χάσει. Είναι μια αθωότητα που έχει βάση στην ηλικία τους. Και είναι τόσο εμφανής, που είτε κάνει εντύπωση σε όσους την παρατηρούν και την προσέχουν, είτε γίνεται αντικείμενο λατρείας.
Βέβαια, στην περίπτωσή του Humbert, η μικρή Lolita ήταν νυμφίδιο. Και τον προσέλκυσε με άλλα μέσα. Ο Humbert δεν ερωτευόταν κάθε μικρή που έβλεπε. Είχε εντοπίσει κάποιες, οι οποίες ήταν κουκλίτσες, αλλά ταυτόχρονα είχαν και κάτι πρόστυχο. ‘Ηξεραν να προκαλούν. Ή μάλλον, ήξεραν ότι προκαλούν. Έβαφαν λίγο τα νύχια τους και τα μάτια τους, αλλά ταυτόχρονα έπαιζαν και χτυπούσαν τα γόνατά τους. Ήταν παιδάκια, αλλά ήταν και γυναίκες με σεξουαλικές ορμές, αλλά και σεξουαλικές εμπειρίες.
Μπορεί ο Humbert να είχε την τάση, την παρέκλιση, αλλά και τα νυμφίδια δεν τον άφηναν σε ησυχία. Μπορεί ο Humbert να είχε τραυματιστεί ψυχολογικά από την παιδική του αγάπη, μπορεί να ήταν ανώμαλος και θλιβερός ελευθέριος, αλλά η Lolita τον εκμεταλλεύτηκε και τον ξεζούμισε, πατώντας στην αδυναμία του και στην αδυναμία που της είχε.
Και να’μαι εδώ να δικαιολογώ και να συμπαθώ έναν 50χρονο άρρωστο παιδόφιλο, που φαίνεται να αποπλάνησε και να σκότωσε μια γυναίκα και να απήγαγε και να παρέσυρε στην αμαρτία την ανήλικη κόρη της.
Αλλά όταν η ανωμαλία του ανθρώπου παίζει στα πλαίσια θύματος και θύτη, όταν υπάρχει εκμετάλλευση του ανίσχυρου από τον ισχυρό, τότε δεν υπάρχει διαφορά αν ο ανίσχυρος είναι παιδί, γυναίκα ή άντρας.
Γιατί στην περίπτωση του Humbert, θύτης ήταν τελικά μόνο η μικρή, αθώα Lolita...
0 Σχόλια στο Lo, Lola, Lolita
Άφησε το σχόλιο σου