Η New Star σε συνεργασία με τον κινηματογράφο Φίλιπ, φέρνουν για πρώτη φορά στην Ελλάδα τρεις ταινίες σταθμούς στην ιστορία του κινηματογράφου (η καθεμιά για τους δικούς της λόγους), εμπνευσμένες από το μυθιστόρημα μικρού μήκους του Ernest Hemingway, "The Matadors".

Η υποθεση του διηγήματος παρουσιάζεται από την σκοπιά του Nick Adams(συχνό πρόσωπο στις ιστορίες του Hemingway) ενός εφήβου στο πέρασμά του προς την ενηλικίωση, που συναντα δύο αγνώστους που θέλουν να σκοτώσουν τον φαινομενικά φιλήσυχο φίλο του Ole Anderson. Αντίθετα η ταινία του 1946 αποτελεί ένα γρίφο που αντιμετωπίζεται από διάφορες οπτικές γωνίες, για την εξιχνίαση της δολοφονίας του Anderson και σε παρόμοιες γραμμές κινείται και η αντίστοιχη μικρού μήκους του 1958. Τέλος στην διασκευή του 1964, είναι οι δολοφόνοι που εξιχνιάζουν την αμφίβολη προέλευση του αφεντικού τους, που τους εμπλεξε σε μια φαινομενικά απλή υποθεση, η οποία αποδείχτηκε ότι απορρέει από βαθύτερα και πολυπλοκότερα συμβάντα διαπλοκής και προδοσίας.
--------------------------------------------------------

Η πρώτη διασκευή του έργου έρχεται το 1946 από τον Robert Siodmak, που με προσωπικές παρεμβάσεις στο έργο του Hemingway, αλλά πάντα με σεβασμό στους χαρακτήρες και τα περιστατικά, δημιουργεί ένα φιλμ νουάρ, πιστό στις αρχές του είδους, και άκρως καινοτόμο σκηνοθετικά. Με την ερμηνευτική ιδιοφυία των Burt Lancaster και Ava Gardner
διατηρεί την αγωνία αμείωτη, και χωρίς στομφώδεις υπερβολές, συνηθισμένες για αντίστοιχες ταινίες, παρουσιάζει τους ιδανικούς χαρακτήρες, που αποστασιοποιημένοι καταφέρνουν να διατηρήσουν το μυστήριο, αφήνοντας συγχρόνως τους θεατές να δεθούν επιλεκτικά με τα συναισθήματα που αποπνέουν μυστικιστικά.
{imdb} {Αναλυτική κριτική:Silent Vespers}

Το 1958 ένας από τους σημαντικότερους Ρώσους σκηνοθέτες, ο Andrei Tarkovski με τους δύο συμφοιτητές του τότε, αποφασίζουν να γράψουν το σενάριο, να σκηνοθετήσουν και να παίξουν σε ένα φίλμ μικρού μήκους βασισμένο στους "Φονιάδες", ως μέρος μιας εργασίας στην σχολή τους. Το φιλμ αυτό με διάρκεια μόλις 19 λεπτών, καταφέρνει να παρουσιάσει όλη την ουσία της ιστορίας και των προσώπων του Hemingway, με προφανώς ριψοκίνδυνη αλλά άκρως επιτυχημένη σκηνοθεσία, και δεξιοτεχνικές εναλλαγές στην κίνηση της κάμερας,χωρίς να στερείται την καλλιτεχνική υπόσταση μιας επαγγελματικής ταινίας του είδους.
{imdb} {Αναλυτική κριτική:Silent Vespers}

Το 1964 με τις ευρέως καθιερωμένες τεχνικές του cinemascope και του technicolor, ο Don Siegel επιλέγεται για να δώσει μια νέα ματιά στο πλέον αγαπητό "The Killers". Μπορεί να χάνει την φιλμ νουάρ διάθεση του, με την είσοδο του χρώματος στα καρέ, αλλά ξεφεύγει από τους προκατόχους του, με καινοτόμες αλλαγές στην οπτική γωνία αντιμετώπισης των γεγονότων, και καταφέρνει να σταθεί σαν ταινία που ξεπερνά το απλό remake. Τραγική ειρωνεία αποτελεί το γεγονός ότι ο Siegel το 1946 ήταν η πρώτη επιλογή της Universal για την ταινία, αλλά το πεπρωμένο του τον ήθελε στο remake σχέδον 2 δεκαετίες αργότερα.
{imdb}


Με 10 ευρώ, μπορείτε να απολαύσετε και τις 3 ταινίες στον κινηματογράφο Φίλιπ (Θάσου 11, Πλ. Αμερικής, 210-8647444, 2108612476), την εβδομάδα 8/5-14/5

το πρόγραμμα προβολών έχει ως εξής:
20:45 ΟΙ ΦΟΝΙΑΔΕΣ (Andrei Tarkovski-1958)
21:05 ΟΙ ΦΟΝΙΑΔΕΣ (Robert Siodmak-1946)
23:05 ΟΙ ΦΟΝΙΑΔΕΣ (Don Siegel-1964)